Hi all, visitor from Ireland here! Going to Stockholm and Gothenburg in October and wanted to see if anyone would recommend stuff to do with my fiancee while we're there! Really looking forward to the food, I hear Sweden has some great restaurants!
Also, is everything really closed on Sundays or just certain parts of Stockholm?
Hi all, visitor from Ireland here! Going to Stockholm and Gothenburg in October and wanted to see if anyone would recommend stuff to do with my fiancee while we're there! Really looking forward to the food, I hear Sweden has some great restaurants!
Also, is everything really closed on Sundays or just certain parts of Stockholm?
Kommer ni ihåg när SverigeGAF var aktivt en gång i tiden?
Det var fina tider det...
Nej.
Du tronar på minnen från fornstora da'r...
På söndag bör jag nog emigrera till Japan-GAF istället.
Rösti;218378096 said:In terms of restaurants, I can recommend these two:
Operakällaren
Karl XII:S torg, Box 1616
111 86 Stockholm
http://www.operakallaren.se/
Tennstopet
Dalagatan 50
Box 6119
102 32 Stockholm
http://www.tennstopet.se/
And Sundays in Stockholm are nothing to cheer for really. I suppose you could purchase a map and do a city tour. But I wouldn't expect any greater adventures to be made on a Sunday.
Pretty much everything should be open on Sundays though, closing on Sundays hasn't really been a thing for a long time. Only in Norway is it still a thing.
In Gothenburg, I'd recommend Hummer och Korv (Lobster and Sausage), at Södra Vägen 8, very close to the main avenue of the city. As the name suggest, they've got lobster and sausage
My Stockholm-gem in terms of food is Racamaca, it's sort of tapas-inspired. Really chill staff, great food, and affordable as well:
http://www.racamaca.se/
The Vasa-museum is really well-liked by tourists, and if you have any interest in photography Fotografiska is a solid visit as well.
vi vet ju vems fel det är
Shit änna.
It never stops...
Jag är fortfarande nyfiken för jag är helt lost.
wolf...man ser aldrig dig nu för tiden...vad händer?
Meh.
Ledsens limpmacka >>>> hipstermäckish som tar 45 minuter att "arrangera".
Jag kan intyga att Ledsens macktråd var det som fick mig att börja lurka. I ren skam drog jag mig undan från rampljuset och distanserade mig själv från allt som har med Sverige att göra.
Ärligt tar jag Ledsens "strugglewich" över alla de flesta andra monstermackorna som postades. Vad fan är det för fel på en ostmacka på gott bröd?
Skojar mest. Jag brukar faktiskt aldrig göra en macka mer komplicerad än en vanlig ostmacka. Min frukost på jobbet brukade mestadels bestå av två brödskivor utan pålägg då jag aldrig orkade ordna någonting vettigare. Skrev det hela mest för dramatisk effekt.
Oh wow.
Wow.
Livet händer! Masterstudier + kopiösa mängder festande + resa runt världen + desperat försöka bygga en funktionell vardag = inte mycket mer NeoGAF än en post i Overwatch-tråden då och då. Lurkar ändå GAF typ varje dag because let's be honest, det är ändå bästa stället för spelnyheter.
När man hade tid att 'Gaffa'
När man hade tid att 'Gaffa'
Inatt är det klockvridning. Nu blir det mörkare.
Ny tv och ny dator inskaffad! 35 lax fattigare men fuck vilken skillnad det blev på allting. Mina tidigare grejor var 9 år gamla.. det har hänt en del sedan dess kan man ju säga.
Jag kan till och med spela spel hemma via remote deskop på jobbet. Men sag inte det till någon.
Tror det är straffbart att skriva liknande inlägg utan att delge specs på datorn.
Åh jappp, hamnade längst bak vid toaletten på flyget till slutdestinationen. Vajjert. Varje jävla idiot körde in häcken i armen när de gick förbi, de fattade inte att toadörrarna öppnad utåt så de blockerar om de väntar vid dem. Ställ er några rader in i planet, hur svårt ska det vara!? AAAAAAAAAAH!