Vad är det med attityderna helt plötsligt? Två nykomlingar dyker upp och plötsligt är man orolig att waypoetic har skapat nya konton.
Äh, politik vettu. Låt oss diskutera något mindre delande, typ hur bra den här sena sommaren är.
Vad är det med attityderna helt plötsligt? Två nykomlingar dyker upp och plötsligt är man orolig att waypoetic har skapat nya konton.
Vilka är de två "nykomlingarna" och vad ska det där med waypoetic betyda? (är inte så bekant med hur han brukade agera)
Varför är du så aggressiv? Vad är det med dig?
Sorry, var inte meningen att vara aggressiv någonstans. Svårt att förmedla och uppfatta sinnesstämning över text.
Sverige är som ett självspelande piano när det gäller att få folk att rösta på SD.
Ingen borde vara förvånad att de är störst, eller näst störst.
Du väljer det som passar dig bäst, passar inget eller hatar du alla så skit i att rösta.
Dem andra partierna måste ta tag i invandrings frågan om dem vill stoppa SDs frammarsh, det är ett faktum iaf.
Vad är snittåldern på deras panel?Har jobbat på YouGov, AMA!
Det är ju just det om man inte ska göra. Varje valår tjatar staten på att alla ska rösta, och det är just för att organ som FN anser att ju högre röstdeltagande ett land har, desto mer demokratiskt är det. Det kan låta löjligt att mäta halten av demokrati på ett så kvantitativt och simpelt sätt, men det sker i allra högsta mån. Och dessutom har soffliggarna som inte röstar ingen som helst rätt att klaga på att fel parti blev för stort. Problemet är snarare att folk röstar av fel anledningar (vanligtvis missnöje, pengar eller tradition). Jag hör ofta folk som säger att alla sverigedemokrater är rasister, men jag är väldigt tveksam till att de flesta sd:are identifierar sig som rasister. Det är bara det att rasisterna hörs högt; den vokala minoriteten. Och jag håller helt enkelt inte med dig om kompetensen Skulle kunna skriva enormt mycket om ämnet om fördelarna och nackdelarna med allmänna rösträtten, men ingen gillar att läsa väggar av text. Dess största styrka är också dess största svaghet; att alla ska rösta, oavsett engagemang, intresse och kunskap. Det leder till enorma mängder fördomar, ignorans, popularitet och mediapåverkan, men det är en självklarhet, och ett problem som demokratier alltid brottats med.
Dem andra partierna måste ta tag i invandrings frågan om dem vill stoppa SDs frammarsh, det är ett faktum iaf.
Har jobbat på YouGov, AMA!
Känns lite som de målat in sig i ett hörn där. Man har hela tiden sagt att sådan politik är fascism och rasism. Lite svårt att ändra på det nu? Känns så i alla fall.
Men snart finns nog inget alternativ.
Rösti;176051820 said:Missade nästan att det är surströmmingspremiären idag. Kommer nog inte köpa hem någon burk dock, men kanske kan hitta en bit någonstans.
Att ta tag i frågan är inte samma sak som att anamma deras problembeskrivning och lösning. Ett sätt att ta tag i det skulle kunna vara att säga nuvarande situation är problematisk (delvis) på grund av bostadsbrist. Lösningen är då inte att minska invandringen, utan att åtgärda bostadsbristen genom att återuppta statligt byggande av bostäder, modell miljonprogrammet. Se där: en möjlig analys av situationen från vänster, helt fri från fascism och rasism, som SDs politik bygger på.
Visst, vill man förlora ännu mer röster så kan man göra så.
Jag tror inte bostadsbristen är det stora problemet. Hur ska allt finansieras (inte bara bostäder, utan allt annat som belastas när befolkningen ökar)? Skattehöjningar? Skära i a-kassan?
Vet inte om folk är så villiga att ställa upp på det om jag ska vara ärlig.
Vet ni hur HÅRT det suger att glömma bort sitt GAF-lösen?
Lurka-sedan-förra-hösten HÅRT!
Vet ni hur HÅRT det suger att glömma bort sitt GAF-lösen?
Lurka-sedan-förra-hösten HÅRT!
Har NeoGAF verkligen ingen funktion för att återställa lösenord?
Jo, KAOz hade dock förlorat tillgång till email kontot hans GAF konto var registrerat på lol
nån som såg Metallica i Göteborg igår?
Danke boys!
Nu är allt ordnat och fixat. Hade en uppenbarelse igår och kom ihåg lösen.
Metallica hade väl något rekord igår va?
Ingen aning. Brist på att få in svar från unga män var det dock.Vad är snittåldern på deras panel?
Vet ej. Känner inte till att något sådant gjordes. Det närmsta var väl att hyra in panelmedlemmar från andra företags paneler.Jag tror jag såg ett uttalande någonstans om att inte hela panelen är självrekryterad, utan att en del rekryteras (eller i alla fall görs medvetna om självrekryteringen via telefonintervjuer. Hur stor del av panelen väljs på detta sätt?
Vidrig medstuds ni har. Hur mycket cashar ni in nu? 140 miljoner?Malmlö FF i Champions League! Favorit i repris!
Vidrig medstuds ni har. Hur mycket cashar ni in nu? 140 miljoner?
Är SweGaf taggad på MGSV? Väntat evigheter på det här jävla spelet.
Vad ska man skaffa för laptop? Ska användas till skolarbete (skriva och läsa iprincip). Budget är runt 7000:-.
Vad ska man skaffa för laptop? Ska användas till skolarbete (skriva och läsa iprincip). Budget är runt 7000:-.